Met De Nieuwe Lijn maakten we een gedegen contentstrategie

Shin-Etsu PVC BV
Kitty Hollestein, senior projectmanager

‘Dankzij de contentstrategie die De Nieuwe Lijn voor ons ontwikkelde sluiten we met onze communicatie beter aan op de informatiebehoefte van onze doelgroepen’, stelt Kitty Hollestein, senior projectmanager bij Shin-Etsu. In 2020 maakte De Nieuwe Lijn een contentstrategie voor deze PVC-producent.

Kitty Hollestein werkte voor het eerst samen met Gerben Holwerda van De Nieuwe Lijn voor Shin-Etsu’s publieksmilieujaarverslag in 2000. In de jaren die volgden droeg de Nieuwe Lijn bij aan verschillende communicatiemiddelen van Shin-Etsu. In 2020 ontstond de behoefte om het communicatiebeleid eens goed tegen het licht te houden. ‘Het was tijd om het bed op te schudden. Wij publiceerden drie keer per jaar een magazine voor onze interne en externe relaties’, vertelt Kitty. ‘Maar we wilden onze content beter afstemmen op de informatiebehoefte van onze doelgroepen. Daarom ontwikkelden we samen met senior communicatieadviseur Trudy van Dijk van De Nieuwe Lijn een nieuwe contentstrategie. Tijdens het proces stelden we eerst onze eigen communicatiedoelen vast. Daarna werden alle externe relevante doelgroepen, zoals overheden en semi-overheden, klanten, omgeving en werkzoekenden, en interne doelgroepen, zoals operators, in kaart gebracht. Zo konden we hun informatiebehoefte verbinden met de communicatiedoelen van Shin-Etsu, waar onze content zich op zou moeten richten. De Nieuwe Lijn liet vervolgens zien welke communicatiemiddelen we het beste konden inzetten om onze doelgroepen te bereiken.’

website Shin-Etsu

Het leidde onder andere tot een nieuwe website en het nieuwe interne blad Altijd Veilig dat zich vooral op veilig werken richt. Om de externe relaties optimaal te informeren, koos Shin-Etsu ervoor om nog actiever op social media-kanalen, zoals LinkedIn, te communiceren over nieuwe investeringen en andere relevante onderwerpen zoals de duurzame ontwikkelingen rond PVC.

Kitty en haar collega’s zijn blij met het resultaat. ‘De nieuwe contentstrategie zit goed in elkaar en zorgt ervoor dat niet alleen onze eigen medewerkers, maar ook onze externe relaties goed zijn geïnformeerd. De teksten zijn to the point en de samenwerking verloopt soepel. Bij De Nieuwe Lijn krijg je gedegen werk.’