De Nieuwe Lijn is echt onderdeel van onze afdeling

Bilfinger Industrial Services België/Nederland
Jeff Mansveld, Marketing & Communicatie Manager

‘Door onze kennis van B2B-marketing te combineren met de journalistieke expertise van De Nieuwe Lijn creëren we iets moois’, vertelt Jeff Mansveld, Marketing & Communicatie Manager bij Bilfinger Industrial Services. Hij legt uit op welke manieren De Nieuwe Lijn hem en zijn team ondersteunt.

‘De Nieuwe Lijn (DNL) werkt sinds 2014 voor Bilfinger Industrial Services (BIS) en verzorgt sinds 2015 ons relatiemagazine Bilfinger Magazine en ons personeelsmagazine Bilfinger@Work. Bilfinger Magazine sturen we tweemaal per jaar aan onze klanten en relaties. Drie jaar geleden ontwikkelden we samen met DNL een nieuwe bladformule en vormgeving voor dit blad. Voorheen had ons relatieblad (toen nog Bilfinger News) vooral een intern georiënteerde insteek met een overzicht van de verschillende projecten en services. Nu is het een glossy magazine met toonaangevende interviews over actuele thema’s in de industrie. We werken in iedere editie met vaste pijlers – Innovatie, HSEQ (Veiligheid, Kwaliteit, Milieu/mvo), Efficiency, Samenwerking – en met vaste rubrieken. Zo zorgen we voor herkenbaarheid en blijft het blad goed aansluiten bij onze strategische doelen. Bilfinger Magazine wordt in de industriële sector in Nederland en België gevolgd en gewaardeerd. Een resultaat waar we trots op zijn! Ook maken we ons personeelsmagazine Bilfinger@Work samen met DNL. Dit blad valt drie keer per jaar bij de medewerkers thuis op de mat. 

Tijdens de redactievergaderingen bepalen we samen met DNL welke thema’s we willen uitlichten en met welke interviewkandidaten. Vervolgens gaan Gerben en Willem van DNL aan de slag met de artikelen. Ze voelen goed aan wat onze organisatie wil uitstralen in tekst én beeld en ontzorgen ons op het gehele vlak van tekstuele producties. Fijn is dat DNL een groot netwerk heeft in Rotterdam en Den Haag en de juiste contacten kan leggen, zeker in combinatie met het netwerk van Bilfinger in Nederland en België, kunnen we hierdoor mooie interviews realiseren. Op de cover van Bilfinger Magazine prijken thought leaders zoals burgemeester Ahmed Aboutaleb en Ineke Dezentjé, voorzitter van het FME-CWM.

Door onze kennis van B2B-marketing te combineren met de bedrijfsjournalistieke expertise van DNL creëren we samen iets moois. DNL is echt een onderdeel van onze afdeling. We kunnen altijd terugvallen op Gerben en Willem om even te sparren, of voor ad hoc ondersteuning in hectische tijden. Zo schrijven ze regelmatig previews voor LinkedIn, die meer lezers naar onze online content trekken. Prettig gevoel om een goede en loyale achtervang te hebben.’